Naprawa auta - przeczytaj zanim dasz zlecenie

NAPRAWA – Ważne informacje

Jedną z funkcjonalności oferowanych przez plusAUTO, jest możliwość wstawienia auta wymagającego naprawy blacharskiej, lakierniczej, mechanicznej, czy też eksploatacyjnej.

W ciągu 24 godzin od chwili wprowadzenia samochodu na platformę, serwisy i warsztaty z Państwa okolicy będą składały swoje oferty kwotowe, za jakie są gotowe takiej naprawy dokonać.

Dodatkowo przekazane zostaną Państwu informacje:
  • kiedy naprawa mogłaby się rozpocząć,
  • ile zajmie czasu,
  • czy oferujący udostępni pojazd zastępczy na jej czas,
  • czy w przypadku, gdy auto nie jest zdolne jeździć, zapewni holowanie z miejsca postoju do warsztatu,
  • czy możecie Państwo liczyć na usługę „door to door”, czyli, czy ktoś odbierze samochód od Państwa z domu, a po naprawie przyprowadzi go z powrotem, bez konieczności jakiejkolwiek wizyty w serwisie/warsztacie z Państwa strony.
Oczywiście od Państwa zależeć będzie, czy z otrzymanej oferty skorzystacie.

Jeśli tak, prosimy mieć na uwadze poniższe informacje:
  1. Serwis/warsztat dokonuje wyceny kosztów naprawy Państwa samochodu na podstawie tego, co od Was otrzymuje, tj. opisu uszkodzeń/zepsutego elementu oraz zdjęć.
  2. O ile jeszcze w przypadkach wymiany części, które w wyniku eksploatacji uległy zniszczeniu lub zużyciu jest to w miarę prostą czynnością, gdyż z reguły wystarcza Marka, Model, Rok produkcji i nr VIN, o tyle w przypadku kolizji, bądź stłuczki, gdzie uszkodzeniu uległy powierzchnie lakiernicze i elementy karoserii, a czasami również elementy wyposażenia auta, wycena taka jest nieco trudniejsza.
  3. Jej trafność zależy w dużym stopniu od tego, w jaki sposób wykonają Państwo dokumentację zdjęciową (zdjęcia uszkodzeń) i na ile szczegółowo opiszecie Państwo te uszkodzenia.
  4. Oczywiście niewielu z nas jest mechanikiem i zna się na właściwym opisie uszkodzonego auta. Dla wielu z nas przeszkodą może być fachowe słownictwo…

    … dlatego zebraliśmy dla Państwa kilka najważniejszych podpowiedzi, co robić:

     
  • Jeśli nie jesteś w stanie opisać uszkodzenia, zrób mu zdjęcie
  • Ale uszkodzeniu, a nie całemu autu
  • Jeśli potrzeba, nie ograniczaj się do jednego zdjęcia
  • Pamiętaj, że najlepiej jest zrobić zdjęcia uszkodzenia z dwóch różnych stron
  • W miarę możliwości nie używaj lampy błyskowej
  • W opisie uszkodzeń napisz, który to bok auta, lewa czy prawa strona
  • Postaraj się „umiejscowić” w opisie uszkodzenie – np. między przednim lewym kołem a drzwiami kierowcy
  • Jeśli znasz określenia potoczne (koło, błotnik, drzwi, maska, zderzak, itd.) użyj ich – zawsze pamiętając, czy chodzi o przód, czy o tył, czy o lewą, czy o prawą stronę auta
  • Jeśli elementy karoserii są zagięte do środka auta, napisz to – warsztat będzie mógł zastanowić się, czy nie uległo uszkodzeniu coś więcej, coś, co znajduje się właśnie w tym miejscu pod błotnikiem, czy zderzakiem
  • Jeśli zauważysz, że coś nie działa – kierunkowskaz, reflektor, czujnik parkowania, że uszkodzona jest szyba, że w oponie nie ma powietrza, albo że felga jest dziwnie wygięta – podaj to w opisie
  • Oczywiście zaznacz także, czy „samochód odpala”, albo czy nie wyciekły jakieś płyny
  1. Pamiętaj – im więcej napiszesz o uszkodzeniu, i im więcej zdjęć uszkodzeń zrobisz, tym lepiej będzie mógł warsztat wycenić koszty naprawy.
  2. I WAŻNE – zawsze podawaj Markę, Model, Rok produkcji i numer VIN. To duża część sukcesu na rzetelną wycenę.
Oczywiście zawsze uszkodzeniu może ulec dodatkowy element, jakiego nie zauważysz ani Ty, ani warsztat na przesłanych zdjęciach. Ale postępując w sposób opisany powyżej macie Państwo duży wpływ na to, aby sytuacje takie ograniczyć.

Zespół plusAUTO
 
Biuro obsługi klienta
Skontaktuj się z biurem obsługi klienta.

Tel.: 795 115 112